söndag 9 januari 2011

Sliten...

...vet inte om det har med blodgivningen och att jag hade dåligt blodvärde, eller att jag bara varit ledig ca 3 dagar sen den 19 dec..eller att jag redan tränat 3 gånger denna veckan=)..men det gick inte alls bra med löpningen idag..orkade ingenting..besviken blev jag..och med de försvann motivationen, så det blev bara 20 min löpning idag. Det är ju rätt ok det med, men jag var inställd på 45 min. Så nu är det jag som har beställt en låda noni juice av mor..energin ska komma tillbaka..jag ska ta tag i att köpa löparskor. Känner pressen från Linnea som är såååå duktig, plus att det ligger en liten utmaning om Startskottet till sommaren, som vi sprungit två år irad nu=)
Jag tycker verkligen det är kul att träna..jag gör det mest för att jag ska må bra med mig själv, jag känner mig sjukt nöjd efteråt och det är så kul när man ser resultat. Sen erkänner jag att jag gärna hade gått ner i vikt med, jag känner mig inte tjock, men jag tänker mer på vad jag äter idag, fast inte på något maniskt sätt, då hade jag blivit tokig, då tränar jag hellre en extra dag, för det är ju bara roligt. Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta..men så känner jag iaf=)
Här är dagens middag..kyckling-curry gryta med paprika, sallad o ris. Och jag har lagat en extra stor sats så jag har en portion till senare i veckan..smart eller hur=)


Vem är det förresten som har gjort 2:an i vår soptunna på jobbet??
(låg humor jag vet=)

1 kommentar:

  1. Tips från Coachen:-) Det betyder en hel del med blodgivningen, man blir trött och särskilt nu denna tiden på året. Vi behöver SOL och frisk luft. Vi jobbar inne, tränar inne, umgås inne.. Alla behöver vara ute mer för att få syre i blodet:-) Det blir man piggare av. Och så måste du få i dig tillräckligt med bra energi för att orka träna mat som ger energi. Om du drar ner på kolhydraterna måste du öka på fettet annars blir det för stort underskott och man blir trött.
    Dåligt blodvärde blir man också trött av. En annan sak som jag kopplar ihop med Noni är förmågan för tarmarna att ta upp näringsämnen. Noni förbättrar detta. De perioder som du inte dricker Noni som nu.. märks detta ganska snabbt. Vi har lite dåliga magar/tarmar i hela vår släkt.. både ni (du, jocke o lelle), jag, mormor o flera av mina systrar. Vi som dricker Noni märker snabbt att energin höjs och vi blir piggare o orkar mer. En liten detalj bara men betydelsefull. Dessutom får vi i oss hela kitet av näringsämnen som så praktiskt finns i Noni.
    Jag kommer med ny låda i morgon till dig:-)
    Jättefin middag Elin. Det är bra!
    Kram

    SvaraRadera