lördag 1 januari 2011

Nytt år....

...okej..2011..nytt år nya utmaningar osv. Det känns som att många utnyttjar årsskiftet till att ta nya tag, "lämna det bakomflutna före dig" som dem säger i Lejonkungen=) ..skriva in sig på Friskis, sluta röka, sluta spendera. Det är väl bra att årsskiftet kan hjälpa en med det..och funkar det inte kan man ju ta nya tag nästa år..igen=)
2010 slutade med en myyyysig kväll hemma hos mor o far i Kyllingaröd..Jag hade sett fram emot maten hela dagen...och jag blev så klart inte besviken, jag kan nog säga att mor lagar den bästa maten av alla..och det är faktiskt sant!
Far har ju investerat i ett nytt Playstation..så Alec hade en massa roliga grejor med sig och vi körde en spelkväll..Det var hur kul som helst, skjutspel, olika sportspel där man hade en kontroll i handen o sen om man rörde sig så rörde man sig i tv:n med..tänk vad man kan göra nu för tiden..Vid tolvslaget så satte vi oss i bilen och körde till en utkiksplats där vi kollade på raketerna över byn. Sen åkte vi hem o spelade ända tills klockan blev 3!!! Mycket sent för mig..haha..jag hade faktiskt varit uppe sen 5.25 så jag var uppe nästan ett helt dygn..somnade i bilen tillsammans med Saga på väg hem till stan=) Där märktes den minsann att det hade varit fest i huset..två fester var fortfarande igång..det låg smällare o raketer 1 m ifrån dörren till huset, en krossad flaska i trappen..det luktade rök i korridoren..det märks att man bor i ett fjortis hus..eller ett ungdomshus som det heter egentligen.
2011..vad händer detta året..mina förväntningar?? Jag har nog inte direkt några..som vanligt ska man väl slipa på beach 2011..jag o Sara kör igång med vår deal på måndag..har haft juluppehåll=) två dagar i veckan där vi får äta vad vi vill.
Jag ska leka mycket med Saga=) Läääängtar till våren! Och om allt går som jag vill..så drar jag iväg i November på en långresa med en Rosa Buss=)
Kraaaaaam!

1 kommentar:

  1. Söta Elin, tack för att du ville fira nyår med oss gamla päron. Fast vi kom ju igång o lekte tack vare er:-) Det var jättekul!. Ni är så snälla du o Lelle med allt matberöm. Jag säger bara tack så mycket. Det är roligt att ni gillar det jag lagar.
    Tusen kramar

    SvaraRadera