lördag 18 december 2010

Bloggpaus ..igen...

Jag skyller alla mina bloggpauser på han från norrland som drar med mig på små miniresor överallt..denna gången drog vi iväg till Åre för lite relax och lite skidor. I måndags kväll satte jag mig på tåget..sällskap fick jag från Sundsvall..sen bar det iväg till Åre då dit vi kom runt 8 på morgonen. Började med frulle på hotellet..sen hyrde vi skidor och drog ut i backen..jag kan ju säga att jag är mycket besviken på mig själv..jag var urkass på att åka. Jag ramlade typ i varje sväng..sen vågade jag knappt svänga till slut. Det måste ha sett dumt ut..men ner kom jag..Jag har åkt i Sälen en gång tidigare..och där är backarna lite snällare..här började vi i störtloppsbacken..kändes det som iaf..den var iaf väldigt brant. Andra dagen fick vi åka i en lite lättare backe, då gick det betydligt mycket bättre.


Annars har det mest handlat om att ta det lugnt..käka lite gott..dricka lite drinkar, bara i bubbelpool på hotellet..allmänt chill helt enkelt..vi kom dagarna innan säsongen drar igång, så det var rätt lite folk i hela byn, kan tänka mig att det bara smäller till denna helgen. Vi tog en ofrivillig springnota första kvällen..fick liksom ingen uppmärksamhet från personalen efter vi ätit..då hade dem dragit igång med bar o sånt..så vi gick helt enkelt efter typ en haltvimmes försök att betala, gick inom dagen efter och gjorde rätt..=)
Hemresa på torsdag kväll..vilken tid det tar att åka tåg genom sverige..och det är ändå bara typ halva landet..ca 15 timmar för att ta mig hem till kära Skåne=)

Hittade en sån här att rita på i korridoren på hotellet..måste rita! Det första jag tänkte på var detta..är man skadad eller?=) Ser att jag stavat k-town fel..skyller på en mojito och en redbull vodka=)


Fredagkvällen spenderade jag hemma hos Linnea o Saga..det blev pizza o lite tragg om de ena med det fjärde..Jag börjar se ett mönster för jag blir ofta hembjuden när hon har tvättid..haha..inga problem säger jag..mer mys med Saga<3

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem igen Elin. Hoppas du haft en mysig resa denna gången också.:-) du klär lika bra i skiddress som med Saga:-) Kram från Mor o Far.:-)

    SvaraRadera
  2. Haha!Määääh, det bara råååkar bli så, du har ju stående inbjudan alltid, det vet du<3 <3

    SvaraRadera