tisdag 21 december 2010

stress...

...så kan man sammanfatta dagen på jobbet..stress.Jag vaknade av ett sms 4.05 imorse, skulle börjat 6 egentligen..men Sara var sjuk..så då fick jag upp o öppna. Jag fick även äran att ringa o väcka mie på hennes sovmorgon och kolla så hon kunde komma kl 6..eller hon kom runt halv sex för hela stan har beställt smörgåstårta hos oss kändes det som. 2*25 pers som skulle vara klara kl 7..allt var klart runt 6.50..kunden kommer 6.55..man är väl bra på att planera. Inte nog med det så var det sallader, räkmackor, landgångar och senare 5*25 pers smörgåstårtor som skulle vara levererade till Söderportskolan 12.30. 12.27 var det sista klar, man är väl tidsoptimist. Ännu mer julhandlande, fikasugna kristianstadsbor på de och vi hade fullt upp,..Linnea kom runt halv 12 istf 13. Man kan säga att det har varit organiserat kaos hela dagen. Det blev en 10-timmars dag och enda gången jag satt ner var när jag gick på toa en gång=) Idag var jag glad att vi har så bra tjejer att jobba med som klarar av den stressen som jag inte tror många ser..det är mer än att stå o sälja kakor minsann.
Kl 3 var det jag o mie som stämplade ut, tog bussen och panten och stack till maxi med 4 bauta stora lådor och två sopsäckar med tomflaskor. Det blev en del kan man säga.. det blev en sen lunchrast på kassa 14 med hamburgare o pommes..

Hade tänkt träna ikväll med men det pallar jag f-n inte..det blir soffläge hela kvällen=) Kram på er=)

1 kommentar:

  1. Ja, söta tjejer, glöm inte bort att det är lika viktigt att vila som att träna:-)

    SvaraRadera