söndag 19 december 2010

segis dag....

...idag var det en favorit i repris när jag o mie..precis som igår trillade in på jobbet kl 6. Det är rätt kul att vi har bott i samma hus i ett år nu och bara lyckats ha följe till jobbet typ två gånger när vi börjar samtidigt. Vi har ju våra rutiner..jag går hemifrån runt 5.50..mie någon minut senare.
Iaf så har det varit en superlugn dag på jobbet..tror det har med vädret att göra, ingen vill ge sig ut, eller är alla superstressade och hinner inte med fika. Timmarna har flytit på snabbt ändå..vi har alltid något att prata om i vårt gäng. Lina anslöt kl 9 för övrigt..
Vi slängde ihop lite röra till att göra skaldjurspajer...


..som jag senare fullbordade


Jag smet från jobbet 14.30...drog hem och satt i soffan i typ tio minuter, då kände jag att jag var på väg att somna..så jag flög upp o bytte om och stack till friskis. Idag sprang jag..i hela 45 minuter..denna gången utan att bandet stannade helt plötsligt, så sträckan jag går efter nu är 7.6 km på 45 min. Jag är mycket nöjd med mitt resultat. Tänkte på innan när linnea o alec drog med mig ut i spåret för första gången för ca 1.5 år sen tror jag, då orkade jag knappt springa 3 km. Det har gått stadigt bättre och till dem som tror att dem inte kan springa..ALLA kan springa, det gäller bara att börja i liten takt.
När jag började så satte jag löpbandet på ca 8.5 km/h..och sprang typ 2 km..det räcker, man behöver inte springa 5km första gången. Nu springer jag i ca 10 km/h och då springer jag lätt 45 min..sen får man utmana sig ju längre tiden går. Lite löparinfo där en söndagkväll..som för övrigt känns som en tisdag för mig..lite förvirrad på dagarna. Tack o hej=)

1 kommentar:

  1. Bra löpartips. Far o jag har nu börjat att gå ner till utsikten nästan varje dag/kväll. En liten nätt runda i ganska rask takt med plan på att utöka rundan o lägga in lite jogging i detta.
    Det känns bra!
    Jag som innan har motionerat mycket måste nu börja om från början eftersom det är två år sen senast..

    SvaraRadera