tisdag 23 november 2010

Vänskap...

"Å..denna varelse som inte existerar...Det har den aldrig gjort.
Men eftersom de älskade den, så skapades detta vackra djur"

Enhörningen, upphöjt lugn, vit och vacker, är ett starkt och graciöst djur med hästkropp. Ett enda vitt horn växer ut i pannan, vilket gör den unik bland djuren. Den är mild, skygg och vänlig, och trots att det har berättats sagor om den i flera hundra år, är det många som tror att den aldrig har funnits till. Man kallar den för en myt, men när vi berättat om den, blir den verklig.
Vänskapen är som enhörningen, den skapades av tron. Innan vi har sagt något, innan vi har sträckt ut handen och börjat tro på att vi ska kunna bli vänner, finns det ingen vänskap. Men när vi delar en måltid, när vi skrattar åt samma skämt eller går ut och går tillsammans- när vi bjuder på oss själva- då har vi öppnat dörren för två vänner, en i den andra personen och en i oss själva.

" Kan jag bli en god vän genom att dela med mig till andra??"

Jag älskar mina vänner..som dessutom är mina kollegor..det finns inget bättre än att jobba tillsammans med sina bästa vänner. Det jag gillar med mina vänner är att vi har lika kul tillsammans oavsett vilka som är med..för ibland kan det vara så att det måste vara en viss person med som drar igång hela stämningen..Men det behövs inte hos oss..munnen går på oss allihopa och det är inte en enda tråkig minut när vi alla är tillsammans, det tror jag är ett tecken på att alla trivs ihopa och kan vara sig själva=)












Ni är bäst<3

1 kommentar:

  1. Gulledej:-) Jag är stolt att få vara din Mor, men också din vän <3

    SvaraRadera