söndag 3 oktober 2010

Chill i Kyllingaröd

Hejsan..nu sitter jag hemma hos mor o far, fast dem är inte hemma. Har varit här sen igår, det är rätt skönt att åka ut här och bara vara, kan bli lite lätt rastlös hemma i stan..med krav på att jag måste hitta på något om jag är ledig. Åker jag ut här så finns det inte så mycket att göra förutom att bara slappna av, kanske gå en runda..hänga med föräldrarna..så det brukar jag göra ibland..och förstås kela med whiskas=)
Jag gick en runda vid fallet igår när jag kom fram,,fast jag har gått där hundra miljoner gånger så är det alltid lika vackert. Fast denna gången så mitt i alltihopa så mötte jag ett gäng med polacker..vad gör dem här tänkte jag..blev lite skakis, stoppade undan kameran innan så dem inte skulle råna mig..vilka fördomar jag har eller hur. Bara för att jag möter ett gäng vuxna karlar som är polacker så tror jag att något ska hända..varför är det så tro..jag är ju inte rasist men ändå blev jag lite mer skakis än om det hade varit svenskar, dem var säkert jätte trevliga..men men..så är det ju med dem flesta tror jag.


Promenaden fortsatte upp mot övre fallet..ut ur skogen och upp till mor o far. Mor var på väg och skulle sticka för hon skulle bort till Moster Bella som skulle ha lite födelsedagskalas för bara sina systrar och mormor o morfar..som back in the old days=) Jag tänkte hålla far sälle..Vi drog ner och åt på pizzerian..sjukt kallt har dem där, när jag skulle beställa så frågade jag pizzamamma om dem inte kunde sätta på värmen, hon bara vifta med armarna och suckade..ingen respons alltså=) Gott var de som alltid..Men vi stack hem till värme igen och drog igång lite filmer som jag hade hyrt med mig från stan. Vi såg Prince of Persia..den var faktiskt helt okej,,snyggt gjord, snygg skådis=)
Vid tolv la vi in oss..whiskas satt vid madrassen och väntade tills jag hade lagt mig, då la han sig tillrätta vid min mage..myyyys=)
Jag sover så himla länge när jag är ledig..undrar vad de beror på..tre sovmornar irad nu och jag har sovit tio timmar varje natt! Lider jag av sömnbrist annars som kroppen tar igen nu..? Men jag lär behöva all sömn jag kan få för nu ska jag jobba ända fram tills den 23 okt! Så idag ska jag njuta av min sista dag som ledig..väntar på att någon kan komma hem så jag kan åka och hälsa på Linda..sen ska jag åka med mor o far till Kivik..ikväll väntar tvättkorgen på mig=) Kramar på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar