torsdag 14 oktober 2010

Torsdag..nästan fredag..

..Så brukar jag tänka på Torsdagar, att det är nästan Fredag..då känns allt mycket bättre=) Idag har jag jobbat..6-15 med Mie..räkmackor och sm spottar vi ut..i helgen har Frida beställt sm till 100 personer, vi har förberett sen i tisdags med röror..planering är a-o..man vet ju aldrig när det kommer en någon med en sen beställning=)
Blev utskälld för andra gången av samma person..till mitt försvar så är det hon som brukar drälla runt på stan, vinterklädd mitt i sommaren, alltid mössa, ser ut som en häxa, jag tror hon är uteliggare. Hon frågade om det gick bra att ta en kaffe och en chokladboll på uteserveringen..visst det går jättebra sa jag övertrevligt, tänkte jag skulle kompensera för förra gången hon skällde på mig för att jag tog fel kaka till henne. Böjer mig ner och ska ta en chokladboll, då är hon redan på väg ut..jag fick ta nästa och sen gick jag ut och sa att hon fick gå in och betala, ta sin kaka och sitt kaffe. Hon började skälla direkt..hörde inte riktigt vad hon sa..jag vände och gick in igen utan att säga något, hon försvann, nu har jag tappat hoppet om att vinna hennes förtroende igen, jag lämna över henne till Mie el Sara=)

Eftermiddagen bjöd på en löptur med tjejerna, gick till frissan för att vänta på mor som satt där och blev klippt o färgad..ursnyggt blev det!! Sen gick vi och köpte mat från Kosan, hem och åt hos Linnea o Alec..pussade på Saga. 19.00 dags för personalmöte@Fantasi. Vi är ju så duktiga med att organisera vårt helgschema själva..det är alltid lika trevligt, och alltid lika rörigt. Jag gjorde en ljudinspelning en gång från ett möte..man kan beskriva det som att typ 8 personer pratar i mun på varandra, om olika saker, men alla har ändå koll på allt som sägs..kan man kalla det organiserat tjatter?? Schemat är iaf fixat till mitten av Januari..kan konstatera att tiden flyger fram!
Nu är jag hemma i soffan..det har blivit ändrade planer i helgen..har tagit ledigt på söndag för att åka på inflyttningsfest hos bror i Ystad..ska bli kul=) Så äntligen en ledig dag..yeahh!
Kramar=)

Räkmackor@Mie=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar