tisdag 19 oktober 2010

En härlig dag..

Idag är jag extra glad att jag har ett jobb där jag slutar så tidigt att jag hinner med härliga saker efter jobbet med!
Dagen började kl 6 imorse..en extremt lugn dag idag på morgonen iaf..det är ofta så, antigen drunknar vi i arbete eller är det rätt lugnt..men det kan behövas sådana dagar med. Jag har gjort skaldjurspajer idag..det hela gick lugnt till, inga pajer i golvet denna gången. En gång när jag gjorde pajer så när jag skulle köra ut sticket i kylen så råkade jag köra på en sladd, trodde jag skulle kunna köra över den..ICKE! Tvärstopp och typ dem 7 översta plåtarna med 3 pajer på varje åkte rakt ut och ner på golvet framför! Helt nygjorda var dem..bara att slänga, som tur var såg ingen mig=) Så nu är jag alltid extremt försiktig när jag ska köra ut pajet..en liten parentes=)
Eftermiddagen har jag tillbringat med denna kära lilla björnen=)

Jag fick gå en promenad med henne helt ensam..det funkade hur bra som helst, hon somnade rätt snabbt=) Linnea fick drygt en timme till att vika tvätt och byta sängkläder, städa osv=) Jag var inom Maxi med och handlade till henne..glömde det allra viktigaste..lala! Fick gå till busskiosken och köpa ett Marabou..då frågade hon i kassan lite förvånat om det var mitt barn.."Nej det är mitt syskonbarn, sa jag" "Ja..för jag har inte sett dig tjock nån gång, svarade hon" haha..Tack, eller??
Jag fick många gulliga blickar av gamla damer..vissa sura blickar på Maxi av vissa som tyckte jag var ivägen med min vagn, undrar om det hade varit skillnad om jag hade haft en kundvagn..det kändes så iaf..konstigt.
Det var mysigt iaf med en promenad med Saga..ser fram emot fler!

Hem o svirade om till träningskläder..har varit på medel/puls..as-svettigt! Nu känner jag mig sjukt nöjd med mig själv som har utnyttjat denna dagen till fullo..nu ska jag kränga fläskpannkaka! Kramar

3 kommentarer:

  1. Denna kära lilla björnen är ju bara för go <3 Så mysigt att du och Saga har varit själva på tur.
    Jag har också haft en härlig dag. Brödbaket gick förstås åt skogen, jag satte ugnen helt fel.. Men whatever, det blir bra en annan dag.
    Jocke o Jennifer har varit på mysigt besök. Nu gick far upp för att titta på nyheterna, jag tror jag gör honom sällskap!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken rar liten björn..Så söt o go!

    SvaraRadera
  3. Sötaste Saga och världens bästa moster! Tänk vad det betyder för Lelle att få en liten bebispaus. Du är så omtänksam! Kramar <3

    SvaraRadera