fredag 29 oktober 2010

Vilken j-vla dag..

..nu är jag så slut i benen som man kan vara tror jag. Och för övrigt vill jag bara säga att jag hatar Kassa Våg..dem som levererar vår kassa tjänst. Dem är dem mest inkompetenta idioterna jag vet just nu.
Vilket kaos det har varit på jobbet idag. Jag började 4.45..och eftersom KassaVåg har varit så sega med att installera det nya kassa systemet..så fick dem göra en nödlösning idag så vi inte skulle få böter från Skatteverket..vi har haft två kassa-apparater idag! En för kontant och sen var man tvungen att slå in kortköp i både den gamla och den nya..låter kanske krånglige..OCH DET VAR DET! kl 8 imorse hade jag redan ont i huvet. Den nya kassan anlände till vår glädje på morgonen..jag ringde till dem direkt och sa att dem fick komma in och installera denna idag för det går inte att ha det så här över helgen. På eftermiddagen kom han som brukar mekka med de..en besserwisser och mest snobbiga idioten som tror att han vet bäst om allt! grrrrrrr! Den enda han gjorde var att göra så att kortmaskinen inte funkar ALLS. Det känns ju bra när det är löne-lördag imorgon! Han sa att det skulle fixas "nån gång" imorgon..idiot! Puhhh..nu fick jag spy lite galla..får väl se hur det går imorgon.

Efter jobbet stack jag till Friskis för att springa min mil som var mitt straff för att jag åt godis när det inte var min dag..haha..jag såg det faktiskt mer som en utmaning..har ju aldrig sprungit så långt innan..58.30 min! Jävlar vad jag svettades och nu har jag ont i benen kan jag säga..men inte pausade jag där..hem o duschade..en liten kvällstur på stan för att prova en klänning jag kollade på häromdagen..tyvärr fanns den inte i min storlek=(( Men jag hittade en annan som med var fin..den kommer nog dyka upp på bild sen..orkar inte organisera de nu.

En vända igen in i kaoset på jobbet för att kolla hur det gick med den nya kassan som skulle fixats idag. istället möts jag av kaos, ingen ny kassa..två upprörda och svettiga Lina o Linnea Ax..sura på han som skulle installera kassan..MYCKET folk på de..jag stannade en timme o hjälpte Linnea att stänga klart. Så.....nu är jag äntligen hemma i min soffa med mina vindruvor. Mycket jobbsnack idag...men som ni fattar så är det inte en dans på rosor att jobba på kafé=) Kraaaaaam!

1 kommentar:

  1. Ha, ha Jerry förstår jag. Man får ta honom med en nypa salt.. och kan le lite bakom ryggen på honom åt hans ansträngningar att hålla sin attityd... Jag tror han servar alla kassor i hela kommunen typ.. han har hållt sig framme, verkligen. Hoppsa det löser sig med babsen!
    Och vad du är duktig på motionerandet. Jag hoppas att få tillbaka min energi, nu när jag har lite tid, så att jag kan börja springa igen o kanske komma tillbaka till Friskispassen. Kraaam till min duktiga tös!

    SvaraRadera